K&H – tur til sagbruk

Grødem skole samarbeider med Bjerga Bygg om restmaterialer. Det gjør at elevene på sløyden får mye gode materialer som kan brukes i stedet for at de kastes. Men hva gjør du når elevene sin kreativitet krever andre tresorter? Vi drar ut til sagbruket selvfølgelig!

Lærer Benedicte R. Strøm tok med seg en gjeng elever til Riska sagbruk på Hommersåk. Her ble de tatt godt imot med omvisning og fikk plukke riktig materiale til prosjektene sine. De som ikke fikk plass i bilen ivaretok elevene som var med. Omsorg der altså.

«I skolen nå til dags sitter elevene bare stille ved pulten!» Nope! Det er ikke sant, og her er et eksempel på det.

Sjekk ut Bærekraft, praktisk, variert og relevant for å se hva vi gjør på Grødem skole for å gi barn og unge en mer spennende hverdag.