ai.randabergskolen.no er satt i drift

Da er nettstedet ai.randabergskolen.no offisielt satt i drift! Her får alle, både lærere og elever, i Randabergskolen tilgang til ulike kunstige intelligenser, som de kan bruke i undervisningen. Målet er at AI skal være lett tilgjengelig på en positiv måte i skolehverdagen.

Nettsiden er åpen for alle som vil besøke den, og der finner du ulike beskrivelser om hvorfor vi gjør dette, hva AI er, hvordan vi har løst personvernutfordringene knyttet til AI og tips til elever og lærere. Selve AI-ene ligger bak en FEIDE-mur som bare lærere og elever i Randabergskolen slipper forbi.

Ta gjerne turen innom for å lese om tjenesten vi har laget for lærere og elever!

I går hadde vi en arbeidsøkt med lærerne i kommunen, hvor målet var at de skulle bli kjent med nettstedet og hvordan best bruke ChatGPT i undervisning fra 1. klasse til 10. klasse. Der brukt vi et arbeidsark som loset lærerne gjennom en del viktige funksjoner, og du kan få kikke på det dokumentet også: Arbeidsdokument for AI-arbeidsøkt

, ,