Bli kjent kveld nye 1. trinn

Det er alltid litt spenning i luften når barna skal være igjen i den nye klassen sin uten foresatte for første gang. Det er en liten smak av det som kommer neste skoleår. Når øyeblikket for å skille lag er kommet hjelper det med trygge voksne, smil og en liten klem. Litt vondt i pappa og mamma hjertet, men det trygges på at dette går bra. De vet det, for de er trygge voksne som nå har et barn som skal begynne på skolen. Lærerne og pedagogisk støttepersonell nikker anerkjennende, og lukker døren. Bli kjent kvelden er igang!

Vi som jobber i skolen legger mye tid og krefter i at dere som foresatte skal ha en god start på skoletiden. Det er en avgjørende faktor for barnets trygghet og glede inn i en obligatorisk hverdag med utfordringer, venner, læring og skrubbsår. Den gode starten fikk vi i går, og vi er trygge på at vi skal få 10 fine år sammen på Grødem. Spesielt av året i år er at vi løfter frem lek fra læreplanen, og vil bruke det bevisst for sosial- og faglig læring.

Her er presentasjonen vi viste til foresatte