Grødem universitetsskole

Grødem skole ble i oktober 2023 godkjent som universitetsskole og formell avtale ble signert mandag 11.12.23. Det er en stor dag for skolen å innlede et så tett samarbeid med Universitetet i Stavanger.

Grødem skole har en lang og god kultur for å gi kvalitet i opplæringen til elevene. Vi ettersteber å være forskningsbasert og bruke erfaringene vår til å bli bedre. I samarbeid med universitetet forplikter vi oss til å ta imot studenter, forskere og andre som kan bidra inn i vår praksis. I tillegg lærer universitetet av vår praksis, noe som styrker lærerutdanningen og forskningen. Det er et samarbeid som kommer den pedagogiske sektoren til gode.

Vi går nå inn i 2024 som 50 år og universitetsskole. 601 elever kan bare glede seg til fortsettelsen!

Les her hva UiS skriver på sine nettsider