1.desember – Snart jul!

November er over, og 1. desember banket på døren i dag. Endelig er den koseligste måneden i året kommet! Elevrådet ønsket å gi barn, ungdom og voksne en ekstra fin start på desember med pepperkaker og varm saft. Slike ting gir Glede, Respekt og Omsorg (GRO-på Grødem) mellom oss som går på skolen, og vi håper du som leser dette også kjenner godfølelsen i dag.

Det som elevrådet gjorde i dag er viktig på mange plan. For det første er det en påminnelse om at enkle ting gir glede og samhold like godt som noe annet. For det andre så bringer det folk sammen, og det er i samholdet vi finner trygghet og glede. Vi på Grødem skole håper denne enkelheten tas med i en tid der stress og forventninger kan ta pusten fra deg. En klem(entin), en pepperkake eller bare et smil gir lykke. Det vet vi for det har forskning slått fast;

Handlingene lykkelige mennesker utfører, som å være snille, tålmodige og generøse, styrker relasjonene de har til andre mennesker. Det er heller ikke vanskelig å forstå, da vi vet at sosiale relasjoner er den helt klart viktigste faktoren når det kommer til å ha et lykkelig, langt og friskt liv. (Nettavisen, lykkeforskning)

Her er bilder fra i dag: