8.tr Hvor er hjertet? Blås i lungene!

Still dere i kø for å hente innvollene deres! I de fleste sammenhenger ville dette vært en svært rar setning, men når naturfagslærer Anna Schultheiss sier det gir det mening. Det er tid for å dissekere innvoller i naturfagen!

Mer praktisk og virkelighetsnært er det neste ikke mulig å komme. For nært mente noen av elevene som flyktet på gangen, eller hadde bomull i nesen for å unngå lukt. Litt hyl og grøss var det også, men inni alt dette var det læring, nygjerrighet og spenning. Innvollene til grisen ligner på mennesket, og det gjør at morgendagens kirurg fikk prøvd seg. De som ikke likte blod fikk også erfart at det kanskje ikke er dette de skal jobbe med. Når de nå går tilbake til klasserommet og teoriboka kan de lettere knytte teori til praksis.

Grødem skole har som satsingsområdet at opplæringen skal bli mer praktisk, variert og relevant. I dag, og i økende grad er dette hverdagen til elevene. Hvem skal ha æren for det? Læreren. Alltid læreren!