Kommunens familieteam

Kommunens familieteam har kompetanse til å hjelpe familier på flere områder. De samarbeider også med andre instanser for å sørge for helhetlig hjelp til de som er i behov for tjenester fra flere instanser.

Tjenesten er for barn og ungdom 0-20 år bosatt i Randaberg kommune, som av en eller annen grunn viser tegn på at de ikke har det bra, og som trenger mer hjelp enn det for eksempel helsesykepleier eller barnehagelaget kan gi. Slike tegn kan være tristhet, engstelighet, sinne eller at det stadig er konflikter med venner, på skolen eller hjemme. Ungdom over 16 år kan ta kontakt på egen hånd uten foresattes samtykke.

Tjenesten er også for foreldre med ulike utfordringer i foreldrerollen, eller som opplever vansker i samspillet med barna, og for gravide og foreldre med spedbarn.

Kommunens familieteam består av familieterapeut/sykepleier, sosionom, vernepleier, kognitive terapeuter, familieveiledere og ungdomskoordinator.

Ønsker du å vite mer eller komme i kontakt med kommunens familieteam? Trykk på lenken her