TV-aksjonen 2022 – Leger uten grenser

Neste uke (uke 40) er det tid for et av årets høydepunkt, nemlig TV-aksjonen! Elevrådet med Tone og Benedicte i spissen har i noen uker nå forberedt og planlagt inn mot denne uken. Vi gleder oss og håper at alle foresatte og venner av skolen vil bidra!

TV-aksjonen setter fokus på at andre ikke har det så bra som oss, men også at vi kan hjelpe. Medmenneskelighet og sette andre i sentrum. I tillegg er det en viktig uke for samhold, glede og bli kjent med andre elever i ulike aldre.

Årets innsamling heter «Sammen redder vi liv», og går til Leger uten grenser. Millioner av mennesker har ikke tilgang til livsnødvendig hjelp.  TV-aksjon skal bidra til å forebygge epidemier og behandle kjente og ukjente sykdommer i fire land: Bangladesh, Den sentralafrikanske republikk, Den demokratiske republikken Kongo og Sierra Leone.

Grødem skole vil også i år ha en digital innsamling via spleis. Det betyr at elever, foresatte, bedrifter og venner av skolen gir det de ønsker digitalt, mens elevene får like muligheter til å delta på aksjonens aktiviteter.

Støtt via spleis her

Bilde fra Blimed.no