Godt nyttår og velkommen til et nytt og spennende år !

Harestad skole vil takke alle elever, foresatte og samarbeidspartnere for et innholdsrikt og spennende 2017. Harestad skole byggetrinn 1 er realisert, og nå ser vi fremover mot 2020-2021, hvor vi får samlet alle sammen på felles område igjen. Vi har hatt et spennende,givende og utfordrende år. Vi er svært takknemlig for det nye og flotte skolebygget. Samtidig må vi innrømme at det også har vært krevende gitt at innflyttingen skjedde i et skolebygg som ikke var ferdig.Stor honnør til både elever og ansatte som har vist fleksibilitet og kapasitet dette hektiske året. Takk også til et svært dyktig og engasjert FAU, med FAU leder Arnstein Wee i spissen. Vi er heldige med foreldre som drar lasset sammen med oss. Takk også til poltikerne i Randaberg som vedtok fortsatt framdrift i forhold til byggetrinn 2. Det var viktig for oss !

Nyt en fredelig nyttårsfeiring, og så sees vi til nye utfordringer 1. skoledag den 3. januar klokken 0815.

mvh rektor

Hurra,vår skole har fått midler fra Sandnes Sparebank sitt gavefond !

FAU leder Arnstein Wee søkte i desember om støtte fra Sandnes Sparebank sitt gavefond for å kunne kjøpe inn kjekt og viktig utstyr for elevene våre. Vi har fått 60.000,- kr. av Sandnes Sparebank for å kjøpe inn brettspill,lavvo, uteskoleutstyr og leker til SFO ! Vi er svært takknemlige, og synes det er flott at banken gir bidrag til så gode formål. Pengene kommer veldig godt med, og vi er allerede igang med planleggingen av disse nyttige investeringene! Tusen takk til FAU og Sandnes Sparebank for den svært generøse gaven.

Møteplan FAU skoleåret 2017-2018

 Møteplan FAU Harestad skole skoleåret 17/18

 

Alle møtene avholdes klokken 1900-2100 i Personalrommet ved Harestad skole. Torvmyrveien 22 ( Nybygget).

23.oktober

13.desember

18.januar

26.februar

10.april

30.mai

Vel møtt !

mvh

Arnstein Wee

Leder FAU Harestad skole

Informasjon om «Kantinekortet»

På mandag i neste uke innfører vi et nytt betalingssystem i kantinen på skolen vår – Kantinekortet. Skolen ønsker en kantineløsning som gjør at elevene ikke er avhengig av kontanter eller bankkort på skolen. Det er ikke mulig å betale mat med kontanter i kantinen fra mandag.

Vi ønsker at foreldre og foresatte skal ha muligheten til å ha kontroll med forbruket. Løsningen bidrar også til mindre kø for elevene i kantinen, slik at de får lenger tid til selve måltidet.

Kantinekortet er et elektronisk betalingskort som kan lades med penger, og som kun
fungerer i skolekantinen.

Oppretting av brukerprofil
I løpet av uken vil alle elever på ungdomstrinnet få utdelt selve Kantinekortet. Før kortet kan tas i bruk må du opprette en brukerprofil på ww.kantinekortet.no, og registrere kortet i denne brukerprofilen. I brukerprofilen kan kortet kan fylles på med penger ved bruk av et betalingskort. Her kan man også se alle transaksjoner og saldo når man ønsker.

Bruk av Kantinekortet
Handel med Kantinekortet krever verken bruk av pin-kode eller signatur for kjøp. Ved betaling skannes kortet i kassen og beløpet trekkes direkte fra kortets saldo. Handelen tar kun et par sekunder, og det er ingen kostnader ved bruk av kortet. I kassen kan du enkel se hvor mye penger du har igjen på kortet.

Refusjon av ubrukt beløp
Ubrukt beløp kan når som helst refunderes tilbake til egen konto.

Sperring av kort
Mistet Kantinekort kan sperres for misbruk. Eleven vil få utstedt nytt kort ved å henvende seg til administrasjonen på skolen. Mistet Kantinekort må rapporteres skriftlig ved å sende en e-post til kundeservice slik at kortet blir sperret for misbruk, og utestående saldo overføres til nytt kort. Dette gjør du via www.kantinekortet.no under «Kontakt».

Husk også å registrere det nye kortet i din brukerprofil.

Les mer om Kantinekortet på http://ww.kantinekortet.no

Foreldremøter høsten 2017

Et nytt og spennende skoleår er i gang, og vi har gleden av å ønske velkommen til høstens foreldremøter. Grunnet oppstart på nytt skolebygg, har vi i år valgt å legge foreldremøtene litt senere enn vi vanligvis pleier.

5.trinn : Tirsdag 12.september

6.trinn : Onsdag 13.september

7.trinn : Torsdag 14.september

8.trinn : Tirsdag 19. september

9.trinn : Onsdag 20. september

10.trinn : Torsdag 21.september.

Alle møtene for 5.-10. trinn er fra klokken 1800-2000

Disse møtene blir i det store auditoriet på det nye skolebygget.Det blir først info ved ledelse og FAU leder Arnstein Wee,deretter en omvisning på det nye skolebygget sammen med klassens kontaktlærer.Avslutningsvis avholdes møte i den enkelte klasse.Dere møter i foajeen, og bruker hovedinngangen som er i retning parkeringsplassen mot Randaberg Arena.

Småtrinnene avholder sine foreldremøter som vanlig i Torvmyrveien 7. Dere møter i gymsalen.

Mandag 25. september : 1.trinn :

1800-1930 : (Fellesøkt med skoleledelse,SFO ledelse og FAU leder,deretter klasseforeldremøter).

Mandag 25.september : 2. trinn :

1845-2015 :  (Fellesøkt med skoleledelse,SFO ledelse og FAU leder,deretter klasseforeldremøter).

Tirsdag 26.september 3. trinn :

1800-1930 : ( Fellesøkt med skoleledelse,SFO ledelse og FAU leder,deretter klasseforeldremøter).

Tirsdag 26.september 4.trinn :

1845-2015 : ( (Fellesøkt med skoleledelse,SFO ledelse og FAU leder,deretter klasseforeldremøter).

Nye regler vedr. §9-a (elevene sitt skolemiljø) fra 1. august.

Fra 1.august gjelder nye regler om elevene sitt skolemiljø. I det nye regelverket er det stilt tydelig krav til skolene om å informere elevene og foreldrene om rettighetene i kapittel 9A. Skolene skal også informere om aktivitetsplikten og at saken kan meldes til Fylkesmannen.

Fylkesmannen har laget en kort informasjonsvideo, og oppdatert nettsiden sin slik at det skal være enkelt å finne informasjon og kontaktopplysninger.

Link til informasjonsvideo: www.youtube.com/watch?v=9ewPaNLozV8

De nye reglene vil bli gjennomgått for elevene ved skolestart, og i tillegg i foreldremøtene i starten av skoleåret.

Reglene er i hovedsak en innskjerping av skolenes plikt til raskt å undersøke, for deretter å sette inn hensiktsmessige tiltak når elever opplever å ikke ha det bra på skolen.Videre skal skolen kunne dokumentere hvilke undersøkelser som er gjort, og hvilke tiltak som er iverksatt. Skolene skal kunne dokumentere dette skriftlig,dog uten at det foreligger formkrav i form av enkeltvedtak som en gjorde tidligere.

 

 

 

 

 

Velkommen til 1. skoledag fredag 18. august !

Hei ! Vi vil ønske alle elevene våre velkommen til 1. skoledag fredag 18 august.

1. trinn møter sammen med sine foresatte utenfor gymsalen på barnetrinnet klokken 0900.

Øvrige trinn møter klokken 0815.

1.og 2.trinn avslutter klokken 1215.

3 og 4. trinn avslutter klokken 1300.

SFO er åpent som normalt.

5.-10. trinn møter i Randaberg Arena 0815.

Grunnet forsinkelser i byggearbeidet,er det enda arbeid som gjenstår spesielt knyttet til utearealene. Derfor vil mellomtrinn og ungdomstrinn avslutte undervisningen 1100 1.skoledag.

Vi kommer til å benytte deler av Randaberg Arena til friminutt aktiviteter de to første ukene.

Informasjon om busstransport legges ut onsdag 16. august.

mvh Petter

1 2